Siła oddziaływania mediów internetowych na niektóre sfery naszego życia jest obecnie ogromna. Kiedyś taki właśnie wpływ miały gazety, radio i telewizja. Dzisiaj natomiast nie umiemy już się obejść bez odwiedzenia naszych ulubionych witryn w sieci. Ma to związek z tym, że Internet uzależnia. Media internetowe działają jak narkotyk. Wiele młodych osób niestety leczy się z uzależnień nie tylko od alkoholu, narkotyków, czy też gier komputerowych, ale i również od Internetu. Jest to dosyć trudne uzależnienie do wyleczenia, ale przecież można je w znacznym stopniu zaleczyć.
Coraz więcej przedsiębiorców dostrzega jak ogromne znaczenie w kwestii promowania własnej firmy ma internet. To w dzisiejszych czasach właściwie najlepsze narzędzie do tego, aby wypromować własne produkty i usługi. Coraz bardziej popularnym pojęciem staje się marketing internetowy. Marketing www to forma marketingu, w której podstawowym narzędziem służącym do promowania firmy ma oczywiście internet, a konkretniej – dane strony www. Marketing internetowy to działania, która mają na celu przesyłanie informacji marketingowej i w ten sposób pozyskiwanie kolejnych klientów. Warto tutaj wymienić różnego rodzaju formy reklamy internetowej. To na przykład banery reklamowe, reklama na serwisach społecznościowych (szczególnie na portalu Facebook), ogłoszenia reklamowe, e-mail marketing, reklama na forach internetowych, marketing wirusowy i wiele, wiele innych. Rozwińmy kilka kwestii związanych z tym tematem.
Jak się okazuje, na temat samej siły oddziaływania reklamy internetowej powstało już całe mnóstwo najróżniejszych opracowań i książek. Eksperci Internetowi i sami internauci mogą zgodnie potwierdzić, że siła ta jest dosyć duża i nie można jej bagatelizować. Każdy kto posiada stronę internetową i firmę, która działa dzisiaj również w sieci, doskonale wie, co to jest pozycjonowanie strony internetowej i jak działa reklama w Internecie. Schemat działania i działań promocyjnych jest zawsze taki sam. Jeśli już ktoś chce się zając tego rodzaju działalnością to musi sobie zdawać sprawę z tego, że nie każdy aspekt kampanii reklamowej można przedstawić tylko i wyłącznie w kilku słowach.
W praktyce reklamodawcy są narażeni nie tylko na własne błędy. Czyhają na nich amatorzy łatwych pieniędzy, którzy nie zawahają się wykorzystać okazji i stworzyć iluzji, że to dzięki ich działaniom udało się pozyskać klienta.
Jak każdy z nas doskonale zdaje sobie dzisiaj sprawę, reklama ma wielki wpływ na nawet najmniejszą decyzję dotyczącą zakupów i preferencji zakupowych wielu ludzi.
Przeczytaj też jak powinien wyglądać marketing w firmie.